11 Eylül 2016 Pazar

Deniz Sonrası Kulak Ağrısı Nasıl İyileşir?

Kulak Ağrısı Nasıl Başladı?

Aylardan Eylül deniz sezonu kapandı kapanacak, son kez bir denize girelim dedik...Denizden çıktıktan sonra duş almadım eve geldiğimde ise yorgunluktan uzanıp uyumuşum.  Sabaha
sağ kulağımda bir ağrı ve kızarıklıkla uyandım. Ağrı git gide şiddetlendi. Meğer denizde kulak mikrop kapabiliyormuş. Ben kulağıma su kaçtığını düşünerek kulak temizleyicisi ile kulağımı temizlemeye çalıştım fakat ağrı daha da arttı. Daha sonra kulak ağrısının sebebini ve nasıl çözüm bulabileceğimi araştırdım.

Denizden çıktıktan sonra tatlı su ile yıkanmazsak kulağımıza kaçan deniz suyunun kulak içinde iltihap ve ağrı oluşmasına sebep olduğunu öğrendim.

Peki Bu Durumda Ne Yapıyoruz?

Panik yapacak bir durum yok hemen güzelce bir duş alıyoruz. Kulağımızın içine hafifçe temiz su ile temizliyoruz. Sonrasında ise kulağımıza kaçan suyu saç kurutma makinesi ile temizliyoruz. Saç kurutma makinesinin ayarını düşük seviyeye ayarlayarak kulağa 20-30 cm mesafeden uygulayarak kulağın içindeki suyun buharlaşarak temizlenmesini sağlıyoruz. Kafayı yastığımıza vurup uyuyoruz ve kalktığımızda bir şeyimiz kalmıyor.

Eğer ağrı devam ederse mutlaka bir doktoru görmenizi tavsiye ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder