10 Aralık 2017 Pazar

El Bileğinde Ağrı Uyuşukluk Güç Kaybı Avasküler Nekroz Nasıl Geçer?

Beni uzun bir süre uğraştıran teşhis ve ameliyat sürecinde sıkıntılar yaşadığım bu hastalık hakkında herkesin bilinçlenmesi adına bu yazıyı yazmak istedim.

Belirtiler Nelerdir?

İlk önce belirtileri tarif etmeye çalışalım. Belirtiler yaklaşık 10 yıl önce bilekten kol dirseğine gelen ağrılar ile başladı daha sonra elimde karıncalanma ve uyuşma ile devam etti. İlk zamanlar çok ciddi bir rahatsızlık olabileceğini düşünmedim.

Avasküler Nekrozu
İlk Muayene

Bu şikayetlerimin uzun sürmesi ve ağırlaşması sonucu Düzce Devlet hastanesinde bulunan  doktor Edip Yıldırım Bey'e göründüm. Edip Bey, bana fizik tedaviye başlamamı tavsiye etti. Bu teşhise çekilen röntgen filmi ile karar verdi.

İlk önce 15 gün kortizonlu ilaçlar ile tedavi gördüm. Bu tedavinin hiçbir faydası olmadı. Daha sonra Düzce Devlet hastahanesinde yaklaşık 4 ay fizik tedaviye katıldım. Fizik tedavisi sonrası bahsettiğim belirtiler geçti.





Fizik Tedavi Sonrası

Aradan yaklaşık 3 yıl geçti bu sefer ağrılarım daha da arttı. Bir arkadaşımın tavsiyesi üzere akapunktur tedavisine başladım. Kolum için gittiğim akapunktur genel olarak yapıldı. Tedavi sonrası 2 yıl süre ağrılarım geçti.

Tekrar Muayene

2 yıl sonra aynı ağrılarım tekrar başladı. Düzce Araştırma hastanesinde Yücel Alp adında bir doktora göründüm. Bu muayenede bana sinir sıkışması teşhisi konuldu. Bu işlem için ameliyat tarihi verildi. Tam ameliyat olacaktım ki bir konuşmada doktor bendeki belirtileri tekrar dinledi. Bu muhabbette elimde bazende el düşüklüğü yaşadığımı ve elimdeki gücün gittiğini bir şey tutamadığımı söyledim. Sonra doktor ameliyattan vazgeçti ve bunun sinir sıkışması olmadığını söyledi hemen MR yapılmasını istedi. MR sonucu hastalığımın Avasküler Nekroz olduğu anlaşıldı.

Avasküler Nekroz Nedir?

Bu rahatsızlık kısaca belirtmek gerekirse kemik çürümesi gibi bir durum. Eklemlerde görünüyor. Daha yaygın olarak kalça kemiklerinde görünen bir durum. Bende ise bilekte bulunan hassas kemiklerde görüldü. İnsanın bileğinde 8 tane kemik var bileğimizdeki hareketi bu kemikler sayesinde yapıyoruz. Açıkçası bu kemiklerin çürümesi sonucu böyle bir hastalık ile karşılaşıyoruz. Teşhisin geç olması benim için süreci biraz daha sıkıntılı yaptı. Bundan dolayı böyle bir rahatsızlığınız var ise mutlaka erkenden doktora görünmenizi tavsiye ederim.

Ameliyat Süreci

Ameliyat olmam kesinleşince bu ameliyat için doktor araştırmaya başladık. Bilekte görülen Avasküler Nekroz hastalığının yani kemik çürümesinin en sıkıntılı ameliyat olduğunu öğrendim.

Aile hekimim Kayhan Bey, Ankara Hacettepe Üniversitesi Hastanesi'ndeki Dr. Akın Üzümcügil hocanın bu konuda iyi olduğu söyledi ve ona ameliyat olmamı tavsiye etti.

Bende Hacettepe'ye muayene olmaya gittim. Muayene sonrası doktor acil ameliyat gerektiğini söyledi. Bu arada doktor mükemmel bir insandır. Kendisinden Allah razı olsun. Normalde ameliyat için yakın tarihe gün almak çok kolay değil. Ameliyatımın acil olması dolayısı ile 10 gün içinde ameliyat olmama karar verildi.

İlk önce sol elden ameliyat oldum. Bileğimde bulunan nekroz olan kısım yani çürük kemikler temizlenerek yerine suni kemik yapıldı ve yapılan yeni parçanın sağlam tutunması için titanyum bir parça takıldı. Ameliyat yaklaşık 5 saat sürüyor. Ameliyat sonrası kol 2 ay da alçıda kalıyor. Alçı çıktıktan sonra elimi tam olarak kullanamadım elimde his kaybı oluştu bir buçuk ay fizik tedavi gördüm. Fizik tedavi sonrası ise elimi tamamen kullanmaya başladım. Ağrılarımda geçmişti.


Bir süre sonra gene tatsız bir durum oluştur. Elime takılan titanyum parça fizik tedavi sırasında oynamış. Bu yüzden dolayı tekrar ameliyat olmam gerekti. Herhangi bir şikayetimde yoktu ama doktor o parçanın oynamasından dolayı mutlaka ameliyat dedi.

2. ameliyatımda ise titanyum parça kolumdan alındı. Bu sırada daha önce yapılan suni kemiğin kuruması 1 yılı buldu. Parça fizik tedavide oynamasaydı hiç alınmayacaktı.

Sonraki süreçte elimi yormadan ağır kaldırmadan kullandım. Bu rahatsızlık aslında sağ elimde de vardı fakat dikkat ettiğimden dolayı doktor bunun ameliyat tarihini ileri tarihe erteledi.

Şu konuya da değinmek isterim. Bu çürüme durumunun bütün vücutta da görülme riski bulunuyor. Böyle bir durum romatizma bölümünde inceleniyor. Eğer bütün vücutta böyle bir risk var ise ameliyat yapılmıyor. Çünkü bir yer düzeltilse başka yerden sıkıntı çıkacağı öngörülüyor.

Herkese şifalar dilerim. Dilimizin döndüğünce durumu izaha çalıştım eğer bir sorunuz olursa buraya yorum bırakabilirsiniz.

Yazar: Mahire H.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder